پروفیل آلومینیومی, پروفیل آلومینیومی ساخت فریم

پروفیل آلومینیومی هواساز

پروفیل آلومینیومی هواساز

پروفیلهای آلومینیومی ساخت دستگاه شامل پروفیلهایی هستند که اصطلاحا به پنج خم معروف اند. این پروفیلها از جنس آلیاژ آلومینیوم 6063  بوده که از طریق پرس اکستروژن تولید می شوند و پس از تولید اولیه، عملیات سختکاری (ایجینگ) تا 14 وبستر بر روی پروفیل انجام شده و در مرحله آخر، عملیات آبکاری تا 10 میکرون پوشش آنودایز صورت میگردد. از پروفیلهای پنج خم ( پروفیل آلومینیومی ساخت فریم ) در ساخت فریم باکسهای مکعبی شکل در صنایع مختلف از جمله تهویه مطبوع و دستگاههای هواساز ، ترمینال یونیت ها ،کابینتهای آزمایشگاهی و بیمارستانی ، گلخانه ها ، قفسه بندی سوله های تولید قارچ و کمپوست ، دستگاههای بسته بندی ، میزهای کار کارخانجات و صنایع مختلف دیگر استفاده میگردد.

پروفیل آلومینیومی ساخت فریم

پروفیل آلومینیومی ساخت فریم

طراحی پروفیل پنج خم به صورتی میباشد که محل قرار گرفتن پانلها در آن مشخص شده و پس از کامل شدن ساخت فریم دستگاه میتوان آن را با ورقهای پانل با ضخامت “1 کاور کرد.پروفیل پنج خم در دو نوع بدون شیار و شیاردار طراحی شده که  در مدل شیاردار آن نوعی نوار خاص با پایه ی تی شکل جهت هوابند کردن دستگاه در طول شیار پروفیل مستقر می گردد. هوابند کردن دستگاه به دلیل جلوگیری از نشت هوای گرم یا سرد تولید شده داخل دستگاه به بیرون یا برعکس جلوگیری از ورود هوا و رطوبت بیرون به داخل دستگاه انجام می شود.

نحوه ی اتصال پروفیل پنج خم در کف، سقف و ستونها از طریق گوشه ها( کرنر) آلومینیومی یا اولترامیدی میباشد. با طراحی این نوع پروفیلها و اتصالات مربوطه این امکان به سازندگان دستگاه داده شده که در کوتاه ترین زمان و با حداقل نیروی انسانی نسبت به ساخت دستگاه خود اقدام کنند. از سوی دیگر مزیت آلومینیوم به نسبت آهن در ساخت فریمهای هواساز یا گلخانه به دلیل میزان رطوبت بالا در این محیطها ماندگاری بالاتر و زنگ نزدگی فریم میباشد.

هنگامی که به هر شکلی نیاز به جدا سازی، باز کردن پنجره یا کادربندی داخل باکس باشد از پروفیلهای سپری و اتصالات سپری استفاده خواهد شد.

شرکت پیشگام تجهیز تهویه با توجه به نیاز مشتریان و بررسی بازار اقدام به تولید و عرضه ی پروفیل آلومینیومی ساخت فریم – پروفیل های آلومینیومی پنج خم در انواع ذیل نموده است  :

  • پروفیل پنج خم سه سانت ساده
  • پروفیل پنج خم پنج سانت ساده
  • پروفیل پنج خم چهار سانت نوارخور
  • پروفیل پنج خم پنج سانت نوار خور
  • پروفیل پنج خم هایژنیک ( مخصوص اتاقهای تمیز و بیمارستانی)

برای دریافت مشاوره ساخت باکس دستگاه و سایر اطلاعات میتوانید با شماره های 88964712-021 و 88978339-021 تماس حاصل فرمایید.

 

 

مطالب مرتبط