مطالب آموزشی

خمیر تروستات ، ( بوتیل نواری سیلنت) ، Sealant butyl tape

 خمیر تروستات ، ( بوتیل نواری سیلنت)

Sealant Butyl Tape

خمیر تروستات ، بوتیل نواری سیلنت ، هوابندی ، درز بندی ، هوابند هواساز

در گذشته فعالان حوزه صنعت برای درزبندی و جلوگیری از عبور هوا ، رطوبت و گرد و غبار در صنایع مختلف از موادی مانند چسبهای سیلیکون، فوم، ماستیک ها و … به عنوان درزگیر استفاده میکرده اند هر چند امروزه نیز استفاده ی این مواد به دلایل مختلفی به کلی منسوخ نشده است ولکن هرکدام از مواد ذکر شده نقاط ضعفی مانند خشک شدگی در اثر نور آفتاب و تماس محیطی و عدم پوشش درز یا سطح مورد نظر، عدم چسبندگی مناسب ، تخریب در محل های اتصال و … داشته اند که این مساله باعث شده یافتن محصولی به عنوان راه حل جایگزین به بازار وارد شود.

به عنوان مثال در صنایع خودرو سازی، تهویه مطبوع ، خطوط انتقال گاز طبیعی ، شیشه های دو جداره ، به سبب حساسیت محصول و محل استفاده از درزگیرها ، لزوم استفاده از محصولی که علاوه بر خصوصیات فوق ، دارای ویژگی های ماندگاری بالا و عدم خشک شدن و تجزیه و تخریب در اثر تماس با رطوبت هوا و نور باشد ضروری مینمود. زیرا در صورت عدم درزگیری مناسب ممکن است قسمتی و یا کل محصول نهایی کارایی خود را از دست بدهد.

پس از تحقیقات آزمایشگاهی و تستهای فیزیکی و استفاده در محل ، نتیجه حاکی از آن بود که استفاده از درزگیر نواری با پایه خمیری میتواند بهترین کارایی ممکن را ارائه دهد.

خمیر تروستات یا نوار درزبندی تروستات علاوه بر داشتن نقاط قوت محصولات پیش از خود، معایب آنها را نیز برطرف نموده و در فشار و دماهای نسبتا بالا و با ماندگاری و بهره وری مناسب قابل استفاده می باشد.

علاوه بر تمام خصوصیات فوق، میزان چسبندگی، کشسانی، مقاومت حرارتی، رسانایی الکتریکی و اکثر ویژگی های بوتیل نواری قابل تنظیم بنابر خواسته مصرف کننده و محل مصرف میباشد.

 

 

کاربردها

خمیر تروستات محصولی دارای چسبندگی بالا و بدون نیاز به چسب اضافه دارای کابردهای مختلف در صنایع مختلف میباشد. از کاربرد اساسی و عمده این محصول میتوان به صنایع خودرو سازی ، یونیت هواساز ، اتاق تمیز ، ساختمان سازی ، صنایع غذایی و … اشاره نمود.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی

خمیر تروستات در اثر تماس پوستی مداوم حساسیت ایجاد نمیکند،

بوی آزار دهنده ی سایر مواد صنعتی مانند چسب و لاستیک را ندارد،

ضد اشتعال بوده و در صورت ایجاد حریق توسط پودر و دی اکسید کربن به راحتی خاموش میگردد ،

ضد آب و رطوبت میباشد

انعطاف پذیری در دمای20- بدون ترک و دارای تحمل دمایی از180- الی 120 درجه بصورت غیر مستقیم

 

نحوه استفاده از محصول

محل مورد استفاده این محصول باید خشک، تمیز و عاری از مواد روغنی باشد. یک طرف لایه اول کاغذی محافظ نوار را جدا نموده و توسط طرف لایه دوم نوار را به سطح مورد نظر چسبانده و سپس لایه دوم را نیز جدا نمایید.

 

نوع بسته بندی و رنگ

خمیر تروستات به صورت کیلویی و به صورت نواری تولید میشود که به صورت کیلویی در سطل های 5 کیلوگرمی و به صورت نواری در رولهای 50 متری یا 90 متری 4 ردیفه عرضه میشود.

این محصول غالبا در دو رنگ سفید و مشکی تولید میشود. بدیهی است که متراژ و نوع بسته بندی هر رول میتواند بنا به میزان سفارشات قابل تغییر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *